Έρευνα: Τα πολλά αναψυκτικά σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου
Oι ερευνητές ανέφεραν ότι τα νέα ευρήματα υποστηρίζουν τις πρωτοβουλίες δημόσιας υγείας για περιορισμό της κατανάλωσης αναψυκτικών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋

Η συχνή κατανάλωση αναψυκτικών, τόσο αυτών που περιέχουν ζάχαρη, όσο και εκείνων με τεχνητά γλυκαντικά, σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα που έγινε σε δέκα χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Νιλ Μέρφι της Διεθνούς Υπηρεσίας Έρευνας για τον Καρκίνο (IARC) στη Λιόν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό "JAMA Internal Medicine", μελέτησαν στοιχεία για σχεδόν 452.000 άνδρες και γυναίκες σε βάθος 16 ετών κατά μέσο όρο, στη διάρκεια των οποίων σημειώθηκαν 41.693 θάνατοι.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι ερευνητές συσχέτισαν την πιθανότητα θανάτου με την κατανάλωση αναψυκτικών, με βάση σχετικά ερωτηματολόγια ή συνεντεύξεις. Διαπιστώθηκε ότι όσοι έπιναν δύο, ή περισσότερα ποτήρια αναψυκτικών τη μέρα, είχαν κατά 17% μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου σε σχέση όσους έπιναν λιγότερο από ένα ποτήρι το μήνα.
Η μελέτη επίσης, βρήκε ειδικότερα υψηλότερο κίνδυνο θανάτου, τόσο από καρδιαγγειακές παθήσεις, όσο και από παθήσεις του πεπτικού συστήματος, μεταξύ όσων πίνουν πολλά αναψυκτικά. Αντίθετα, δεν διαπιστώθηκε καμία συσχέτιση ανάμεσα στην αυξημένη κατανάλωση αναψυκτικών και στους θανάτους από καρκίνο.
Παρά τους περιορισμούς της έρευνας, κυρίως ότι επρόκειτο για μελέτη παρατήρησης που διαπιστώνει μόνο συσχετίσεις και αδυνατεί να εξάγει βέβαια συμπεράσματα για τα αίτια, οι ερευνητές ανέφεραν ότι τα νέα ευρήματα υποστηρίζουν τις πρωτοβουλίες δημόσιας υγείας για περιορισμό της κατανάλωσης αναψυκτικών. Από ελληνικής πλευράς στην έρευνα συμμετείχαν οι Αντωνία Τριχοπούλου, Γεωργία Μαρτιμιανάκη, 'Αννα Καρακατσάνη και Κώστας Τσιλίδης.
Φαρμακοποιός «Χάιζενμπεργκ» έστησε παράνομο εργαστήριο παρασκευής φαρμάκων στο Χαλάνδρι - Διεθνής διακίνηση και «χρυσά» κέρδη
Το Ελ Νίνιο ξεκίνησε επισήμως: «Μια θανατηφόρα προειδοποίηση» - Ανησυχίες για ακραία καιρικά φαινόμενα
Τραμπ: «Έχουμε συμφωνία με το Ιράν, ενδεχομένως το Σαββατοκύριακο οι υπογραφές» - Διαψεύδουν ιρανικές πηγές και Φρουροί της Επανάστασης
Μουντιάλ 2026: Φαντασμαγορική τελετή έναρξης στο Αζτέκα με λάμψη από Σακίρα!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



